Pierwszy etap, czyli składanie projektów najbliższej edycji budżetu obywatelskiego odbędzie się między 20 stycznia a 22 lutego 2026 roku. Te wnioski są opiniowane w pierwszym etapie przez Zespół Koordynujący a później Opiniujący.
- Zespół Koordynujący dokonuje oceny formalnej złożonych projektów i nadzoruje realizację całego procesu - mówi Beata Kardynał-Stawicka z Urzędu Miasta Olsztyna. - W skład Zespołu Koordynującego wchodzą przedstawiciele prezydenta, eksperci, radni miejscy i osiedlowi, działacze organizacji pozarządowych mieszkańcy Olsztyna.
To właśnie mieszkańcy odgrywają szczególną rolę w tym zespole, bowiem są bezpośrednimi przedstawicielami naszego miasta. Podobnie jak przedstawiciele organizacji pozarządowych i rad osiedli, są wybierani w drodze losowania spośród nieograniczonej liczby zgłoszonych kandydatów i kandydatek.
Praca w Zespole Koordynującym to przede wszystkim możliwość poznania naszego miasta i potrzeb jego mieszkańców. Prace są zaplanowane od lutego do lipca 2026 roku. W tym czasie odbędzie się osiem spotkań roboczych.
Na zgłoszenia czekamy do 30 grudnia 2025 roku pod adresem e-mail: [email protected].
Uwaga! Osoby zasiadające w Zespole Koordynującym nie mogą składać wniosków do OBO.












Napisz komentarz
Komentarze