Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 16 maja 2024 10:55

Influencer Marketing — Czym jest ten nowy trend w marketingu internetowym?

Influencer Marketing to jeden z najnowszych trendów, który stale zyskuje na popularności. Coraz więcej osób prowadzących blogi, fanpage czy videoblogi decyduje się na płatne rekomendowanie i polecanie produktów. Trend ten jest już rozwinięty na, tyle że istnieją specjalne strony łączące reklamodawców z Influencerami. Obecnie, aby zarabiać na swojej rozpoznawalności, nie trzeba być gwiazdą, a zajęcie to możliwe jest praktycznie dla każdej osoby posiadającej profil z kilkoma setkami widzów czy czytelników. Influencer marketing jest również bardzo skuteczny, posiada wiele korzyści i coraz więcej firm decyduje się reklamować właśnie poprzez Influencerów. Czym zatem jest Influencer Marketing? Kim jest Influencer? Jakie korzyści niesie ze sobą Influencer Marketing? Odpowiedzi, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy poniżej.
  • 28.02.2019 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Influencer Marketing — Czym jest ten nowy trend w marketingu internetowym?

Czym jest Influencer Marketing?

Influence marketing to rodzaj marketingu opierający się na polecaniu produktów i usług przez osoby znane czy liderów z danej branży. Influencerzy, którzy posiadają sporą grupę widzów, czytelników czy odbiorców i są rozpoznawalni. W zamian za opłatę tworzą materiały promocyjne, które w korzystnym świetle przedstawiają daną markę czy produkt. Publikują oni następnie te materiały na swoich kanałach, a reklamodawcy pozyskują w ten sposób nowych klientów. Influencer Marketing obecny jest we wszystkich mediach społecznościowych takich jak Facebook, YouTube czy Instagram oraz na blogach i strona prywatnych. Jak pokazują statystki dostępne na https://mediaclick.pl/social-media-marketing/ obecnie ten trend staje się coraz bardziej popularny. Dzięki temu powstaje również wiele stron, które łączą reklamodawców z influencerami. Na takich portalach możemy znaleźć wiele osób z różnych branż, które oferują swoje usługi. Po wybraniu konkretnego influencera według branży, kategorii, stawki czy portalu, na jakim działa, dokonujemy opłaty i zlecamy wykonanie materiału. Zakres cenowy takich usług jest różny — i zależy głównie od rozpoznawalności influencera oraz ilości jego fanów. W cenie kilkunastu złotych możemy zlecić publikację na portalu społecznościowym influencera, który ma kilkuset odbiorców. W cenie kilkudziesięciu złotych możemy dotrzeć do kilku — kilkunastu tysięcy odbiorców. Influencerów możemy również pozyskiwać samodzielnie i uzgadniać z nimi prywatnie szczegóły promocji.



Kim jest Influencer?

Influencer to osoba, która jest rozpoznawalna, posiada grono fanów i jest jednym z liderów w danej branży. W zamian za opłatę tworzy ona materiały promocyjne zachęcające do skorzystania z danej usługi i publikuje je jako swój post czy wpis blogowy. Obecnie rynek ten rozwija się prężnie, a coraz więcej osób zostaje influencerami niejako zawodowo. Poświęcają oni cały swój czas i potrafią się utrzymywać z tego sposobu zarabiania. Opcja ta dotyczy tylko najlepszych, którzy pobierają np. kilkaset złotych za materiał promocyjny i mają kilkadziesiąt — kilkaset tysięcy fanów. Wiele osób traktuje również ten sposób zarabiania, jako dodatkową opcję mając mniejszą popularność, ale będąc nadal rozpoznawalnym w branży. Najlepszym przykładem są blogerki modowe czy gracze komputerowi, którzy w zamian za opłatę prezentują na swoich kanałach konkretne produkty.



Korzyści Influencer Marketingu

Influencer Marketing ma bardzo wiele zalet, z których warto korzystać. Pierwsza z nich to duża skuteczność takich działań. Polecanie produktów oraz usług przez osoby znane i lubiane jest niezwykle efektywne. Fani, choć w części przypadków wiedzą, iż jest to treść sponsorowana, również pozytywnie odbierają taki materiał. Wiele osób również będzie chciało korzystać z produktu, który jest chwalony przez idola. Z pewnością mając do wyboru kilka z nich, wybiorą ten, który używał ich ulubiony graczy czy podróżnik w czasie swojej wyprawy. Dużym plusem jest również relacja, jaka wytwarza się między odbiorcami a produktem lub usługą. Reklama nie jest nachalna oraz emitowana przez lubianą osobę. Nasz produkt i marka również będą utożsamiane z tymi emocjami, dlatego więź między naszym produktem a odbiorcą jest bardzo duża. Z pewnością zaowocuje to w przyszłości częstym wybieraniem naszych usług. Do plusów można zaliczyć również łatwość uruchamiania takiej kampanii. Na rynku istnieje wielu influencerów w każdej branży, a zlecenie reklamy nie wymaga od nas żadnych dodatkowych działań. Plusem jest również niska cena i koszt reklamy. Po przeliczeniu kosztu dotarcia do jednego odbiorcy jest on bardzo atrakcyjny. Influencer Marketing daje również możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy osób w danej branży. Przekłada się to na skuteczność i efektywność wydawania budżetu reklamowego. Jeśli nasz produkt reklamowany jest w konkretnej grupie osób np. lubiących podróże, nie tracimy pieniędzy, reklamując np. szminkę mężczyznom. Dzięki targetowaniu wykorzystujemy budżet do maksimum. Dzięki temu możemy wydać mniejszą sumę na kampanię a zaoszczędzone środki przekazać na dalsze działania promocyjne. Influencer Marketing może być również używany jako uzupełnienie innych form reklamowych, gdyż pozyskiwanie klientów czy kreowanie pozytywnego wizerunku zawsze jest mile widziane — niezależnie od branży czy typu biznesu.



Dla kogo jest Influencer Marketing?

Influencer Marketing jest bardzo korzystny w wielu sytuacjach. Korzystać z niego mogą zarówno duże i uznane firmy, jak i prywatni przedsiębiorcy czy osoby prywatne. Najlepszym przykładem jest fakt, że największe korporacje czy sieci gastronomiczne reklamują się w ten sposób, zlecając tworzenie wielu materiałów np. blogerom kulinarnym polegającym np. na testowaniu ich kanapek lub napojów. Influencer Marketing to doskonały sposób na dotarcie do odbiorców zarówno jeśli prowadzimy małego bloga lub rozpoczynamy swój biznes. Ten sposób marketingu jest również korzystny, gdy rozwijamy krajową lub globalną markę i chcemy zwiększyć jej zasięg. Warto również z niego korzystać, gdy jesteśmy już uznaną firmą i chcemy budować pozytywny wizerunek. Influencer Marketing jest zatem przeznaczony dla każdej osoby lub firmy, która chce pozyskać klientów, lub poinformować o swoim istnieniu większą grupę odbiorców.

Marian Zieliński – Media Click Poland.

--- Artykuł sponsorowany ---