Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 08:59

Zainstalowała aplikację i straciła 55 tys. zł

Oszuści nie próżnują i w pogoni za naszymi pieniędzmi doskonalą swoje umiejętności interpersonalne, by wzbudzić nasze zaufanie i ostatecznie pozbawić nas oszczędności. Wbrew powszechnej opinii, to zagrożenie nie dotyczy jedynie seniorów. Przekonała się o tym pewna 22-latka, która uwierzyła w legendę o zagrożonych na swoim koncie środkach finansowych. Dała się przekonać do zainstalowania aplikacji na swoim urządzeniu i straciła 55 tys. zł. Niech ta historia będzie przestrogą dla innych, by nie instalować aplikacji nieznanego pochodzenia, nie otwierać podejrzanych linków oraz aby nie podawać obcym swoich danych wrażliwych.
  • Źródło: KMP Olsztyn
Zainstalowała aplikację i straciła 55 tys. zł

We wtorek (26.07.2022 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się 22-letnia kobieta, która poinformowała, że prawdopodobnie w wyniku oszustwa straciła swoje oszczędności w kwocie około 55 tys. zł. Kobieta przekazała policjantom, że nieznany mężczyzna skontaktował się z nią telefonicznie i przekazał jej informację, o próbie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na jej koncie, po czym się rozłączył. Po chwili telefon ponownie zadzwonił. 22-latka w słuchawce usłyszała kolejny głos z podejrzanym akcentem – tym razem miał być to pracownik banku, w którym kobieta miała swoje konto.

Działając krok po kroku, telefonujący mężczyzna namówił 22-latkę, jak oświadczył – dla jej dobra – na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do jej pulpitu. Od tej chwili, oszuści śledzili każdy ruch nieświadomej zagrożenia 22-latki. Kolejny telefon i kolejna spełniona prośba – kobieta za namową oszusta przelała pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku bankowego. Po stracie wszystkich oszczędności 22-latka zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiara oszusta, o czym z resztą poinformowała olsztyńskich policjantów.

Oszuści nie śpią! Chroń swoje oszczędności!

Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi – nawet jeśli głos w słuchawce przedstawia się i podaje za policjanta, pracownika poczty czy pracownika banku, w którym masz ulokowane oszczędności, zachowają ograniczone zaufanie i weryfikuj to, co usłyszysz.

Chroń swoje dane poufne, w tym również numery telefonów – za żadną cenę nie przekazuj swoich danych osobowych niezweryfikowanym instytucjom. Pamiętaj, że oszuści mogą wysyłać do Ciebie informacje z prośbą o wsparcie finansowe poprzez komunikatory społeczne należące do Twoich bliskich – zanim przekażesz kod BLIK, to skontaktuj się z osobą potrzebującą w celu zweryfikowania jego prośby.

Nie instaluj nieznanych programów czy aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych, z których logujesz się do bankowości elektronicznej – żaden pracownik banku nie może wywierać na Tobie nacisków w celu zainstalowania wcześniej niezweryfikowanych aplikacji.

Dane do logowania należą wyłącznie do Ciebie! Nie przekazuj ich nawet podczas rozmowy z pracownikiem biura obsługi Twojego banku.

Nie wykonujesz planowanych przelewów? Pamiętaj, aby nigdy nie autoryzować transakcji, której wcześniej nie planowałeś! Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych.

Czujesz, że masz do czynienia z oszustem? Natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod numer alarmowy 112!

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
POGODA
bezchmurnie

Temperatura: 8°CMiasto: Olsztyn

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama