Kampania została zainicjowana przez sześć kluczowych ogólnopolskich organizacji samorządowych: Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, Związek Gmin Wiejskich RP, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich, Unię Metropolii Polskich oraz Związek Województw RP. Ich wspólnym celem jest budowanie kultury uczestnictwa w demokracji i wspieranie postaw obywatelskich.
– Głosowanie to nasze prawo, ale i odpowiedzialność. To właśnie dzięki niemu obywatele mają realny wpływ na kierunek, w jakim zmierza ich kraj, region czy lokalna społeczność. A wynik wyborów prezydenckich zdecyduje o możliwości realizacji reform, wzmocnieniu instytucji demokratycznych czy kierunku polityki zagranicznej – podkreśla Robert Szewczyk, prezydent Olsztyna.
Inicjatywa zakłada zaangażowanie wszystkich szczebli samorządu – od sołectw, przez gminy i miasta, po województwa. Kampania opiera się na idei wspólnego działania i ambitnego celu: osiągnięcia 100% frekwencji wyborczej. Choć cel jest symboliczny, ma on na celu zmobilizowanie społeczności lokalnych do jak najszerszego udziału w głosowaniu.
„Głosujemy na 100%” to nie tylko hasło, ale również wyraz troski o wspólną przyszłość. Kampania przypomina, że każdy głos ma znaczenie, a udział w wyborach to podstawowy element odpowiedzialności obywatelskiej.
Organizatorzy kampanii:
- Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów – zrzesza ponad 17 tys. członków w 31 stowarzyszeniach.
- Związek Gmin Wiejskich RP – reprezentuje 664 gminy wiejskie i miejsko-wiejskie.
- Związek Miast Polskich – skupia ponad 380 miast, w których mieszka 80% ludności miejskiej.
- Związek Powiatów Polskich – ogólnopolskie stowarzyszenie reprezentujące powiaty i miasta na prawach powiatu.
- Unia Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza – think-tank 12 największych polskich miast.
- Związek Województw RP – reprezentuje województwa i wspiera ich rozwój społeczno-gospodarczy.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie: www.glosujemyna100procent.pl
Napisz komentarz
Komentarze