Dlaczego warto pozycjonować firmę lokalnie?

  • 16.12.2020, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Dlaczego warto pozycjonować firmę lokalnie?
Odpowiednia widoczność w wynikach wyszukiwania to dziś ważny element promocji nie tylko w przypadku branżowych gigantów. Także średnie firmy oraz mikroprzedsiębiorstwa, działające na skalę regionalną, mogą szeroko korzystać z licznych zalet pozycjonowania. W ich przypadku bardzo ważny jest jednak dobór właściwej strategii – dla zdecydowanej większości najlepszym sposobem na SEO będzie pozycjonowanie stron lokalnych.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych to działania mające przynieść witrynie jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z konkretną lokalizacją. Co do zasady, strategia local SEO obejmuje podobne czynności, jak pozycjonowanie ogólnopolskie, z tą różnicą, że marka rywalizuje głównie z firmami obsługującymi ten sam obszar: miasto, dzielnicę lub osiedle. Mniejsza konkurencja przekłada się na szereg korzyści, dzięki którym tak wiele firm stawia właśnie na pozycjonowanie lokalne.

Najważniejsze zalety strategii local SEO

Mówiąc o benefitach płynących z inwestycji w local SEO, w pierwszej kolejności trzeba wspomnieć o szybszych efektach. Te mogą pojawić się nawet po upływie kilku pierwszych tygodni kampanii. Wszystko dlatego, że frazy z geolokalizacją, np. „fryzjer damski Warszawa Ursynów” są wybierane do kampanii znacznie rzadziej niż zapytania ogólne, więc dużo łatwiej budować w oparciu o nie widoczność własnego serwisu.

Jednocześnie, pozycjonowanie stron lokalnych może być tańsze od SEO ogólnopolskiego. To z kolei stanowi bardzo ważny argument dla małych firm, które – zwłaszcza dobie kryzysu – dysponują ograniczonymi budżetami na promocję. Kolejną zaletą pozycjonowania lokalnego jest możliwość docierania z komunikatem do odbiorców realnie zainteresowanych ofertą firmy. W przytoczonym przykładzie będą to kobiety, chcące skorzystać z usług fryzjera na warszawskim Ursynowie. Nie trzeba dodawać, że precyzyjne rozpoznanie grupy docelowej znacznie zwiększa szanse na wzrost liczby konwersji i pozwala efektywnie wykorzystać budżet.


Od kilku lat Google mocno stawia na lokalne wyniki wyszukiwania, chcąc zaproponować swoim użytkownikom propozycje stron najlepiej nieodpowiadających ich potrzebom. Wykorzystanie takich narzędzi jak Mapy Google czy Google Moja Firma pozwala miejscowym przedsiębiorcom podnosić widoczność oraz budować markę na lokalnym rynku.

Dla kogo pozycjonowanie stron lokalnych?

To oczywiście nie wszystkie korzyści, jakie zapewnia firmom pozycjonowanie stron lokalnych. SEO stało się bardzo ważnym elementem budowy przewagi konkurencyjnej oraz eksperckiego wizerunku marki. Bez dwóch zdań, na lokalne pozycjonowanie stron www powinni postawić właściciele małych i średnich biznesów, dla których priorytetem jest konsument z najbliższego otoczenia. Dobrze zaprojektowana i odpowiednio zrealizowana kampania local SEO, nawet przy relatywnie niewielkim budżecie, może zapewnić długotrwałe, spektakularne efekty, osiągając często większą skuteczność, niż najlepiej doinwestowana reklama Google Ads.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: