Nowe pojazdy są niskopodłogowe, hybrydowe i zasilane olejem napędowym. Silnik spalinowy o mocy 250 kW wspomagany jest maszyną elektryczną, która odzyskuje energię podczas hamowania i wspiera ruszanie oraz przyspieszanie. Dzięki temu autobusy zużywają mniej paliwa, a jednocześnie emitują mniej spalin, co korzystnie wpływa na jakość powietrza w mieście.
- Nowa flota autobusowa i planowane inwestycje pokazują, że Olsztyn konsekwentnie rozwija transport publiczny, stawiając na komfort pasażerów, nowoczesne technologie oraz rozwiązania przyjazne dla środowiska - zaznacza prezydent Olsztyna Robert Szewczyk.
Równolegle miasto przygotowuje się do wprowadzenia autobusów elektrycznych w 2027 roku, wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania. Plan zakłada zakup jedenastu pojazdów o wartości około 48,4 miliona złotych, co pozwoli na dalsze zwiększenie udziału ekologicznych rozwiązań w miejskiej komunikacji.
Olsztyn inwestuje także w rozwój infrastruktury przystankowej i zajezdni. Powstają nowe pętle autobusowe, między innymi Zielona Górka, a także nowe przystanki, między innymi przy wiadukcie na ulicy Limanowskiego. W ramach modernizacji powstają zielone dojścia do przystanków, co poprawia komfort pieszych i zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej. Koszty funkcjonowania transportu zbiorowego w ciągu ostatniej dekady wzrosły dwukrotnie i obecnie wynoszą około 140 milionów złotych rocznie, co podkreśla skalę wyzwań związanych z utrzymaniem nowoczesnej i efektywnej sieci komunikacyjnej.
Napisz komentarz
Komentarze